HTML

Afrikai kalandok

Malawiban töltött napjaimról fogok itt beszámolni.

Friss topikok

  • ecc: Szia! Írj nyugodtan a martonkriszti@yahoo.de címre. Talán még Afrikából válaszolok :) (2011.01.11. 16:56) SOYA MILK PREZENTÁCIÓ
  • ecc: Megoldódott!! Az egyik csoporttársamért kijönnek autóval, úgyhogy ők fogják hazavinni a bőröndömet... (2010.12.17. 16:19) Elszaladt az idő
  • hitapu: ......de azért örölök, hogy ilyen izgalmas úton vettél részt, jól csináltátok.... (2010.11.25. 15:32) Nyaralás
  • hitapu: Szai Mityi!!! Örülök, hogy magszabadultatok a patkánytól, de azért hagy kérdezzem meg, hogy hogy f... (2010.11.20. 18:53) Ismét Amalikában
  • ecc: Köszönöm mindenkinek!!! Jól esik, hogy gondoltatok rám!! 2 hónap, és megyek haza :) Hiányoztok!! (2010.11.16. 16:10) Patkányok, gyomorrontás

Linkblog

2010.07.28. 19:44 ecc

Egy boldog bejegyzés

Rövid bejegyzés lesz, csak le kell írnom, milyen jó dolgok történtek ma itt Amalikában. Hétfőn, fél1kor van a hivatalos meetingünk a vezetőinkkel. Ilyenkor megvitatjuk mi történt a múlt héten, mi fog történni ezen a héten, stb… Általában unalmas, és sokszor haszontalan.. De itt is szeretik a meetingeket, mint Holstedben…

 

Nekünk DI-oknak viszont volt egy érdekes pont, a DIS’ HOLIDAY. Mivel augusztus 9-étől 1 hónapos szünet van az iskolákban, Ines és Sarah is ekkorra időzítette a szabadságát. Csak épp engedélyt kellett kérni hozzá. És mivel se Ines se Sarah és Tyka is megy haza 14-en, így elgondolkodtam én mivel töltsem ezeket a napokat. Ines felvetette, hogy meglátogathatnánk Alexet!! Kapva kaptam az alkalmon, és ezen a meetingen fel is vetettem, és el is fogadták. 2 hét, és találkozom vele… Annyira örülök, végre tudom, mire várok, mennyit kell visszaszámolnom. J Sarah kapott két hetes kimenőt, Ines pedig 4 heteset kért, háát ezért még harcolnia kell egy kicsit. Egy hónap távol a projecttől azért bátor, még nekem se lett volna pofám ennyit kérni. De Ines már sok mindent megélt itt, ő már felbátorodott. Mondjuk összeadva én is leszek egy hónapot távol, 1 hét most, 2 hét Anyáékkal, 1-2 hét karácsonyi szünet… És akkor még hivatalosan van még egy hét, investigation week-em, amikor az országot járhatom körbe, és hasznos tapasztalatokat gyűjthetek. De épp belegondoltam, a preschoolos melót nem fogom sokat csinálni, mert mire belekezdenék, jön a holiday, vagyis csak szeptember közepén kezdek, aztán novemberben két hét szünet, decemberben még kettő, január közepén meg már otthon leszek.

A másik jó hír, hogy hazaértünk meetingről, és hallottuk, hogy a wc tartálya töltődik fel. El se hiszem, még mindig nem. VAN RUNNING WATER. Egy hete minden egyes wczés előtt 15 percet kellett gyalogolnom a folyóhoz a vízért, most meg csak úgy, lehúzom. Micsoda szépélet. J A hajamat is azonnal megmostam, és elmosogattunk, feltöltöttük az összes üres üvegünket. Ma reggelre pont olyannyira kifogytak a víztartalékaink, hogy nem is tudtunk magunkkal vinni. Úgyhogy épp ideje volt. Kitakarítottunk mindent, elmosogattunk mindent, lefürödtünk mind, hajat mostunk mind, szerintem órákig folyamatosan használtuk végre a csapot. J Bárcsak így maradna, nagyon-nagyon drukkolok. Tyka mesélte, múltkor 1 hónapig nem volt folyó vizük, most csak két hete nincs, én csak egy hete vagyok itt, ez volt a legeslegnagyobb hátránya a helynek.

A hegymászáshoz kezdek hozzászokni, ahogy a lábam is kezdi felvenni a cipőm formáját, és a vízhólyagjaim is kezdenek eltünni. És most, hogy tudom,nem kell többet a folyóhoz járnom vízért, sőőőt nemsokára egy egész hetet Alexezhetek, minden máris szebbnek tűnik. J

 

PS: Épp egy történelmi regényt olvasok, Kölnben játszódik az 1400-as években. Nem volt már olyan távol az a fajta életvitel J Kúthoz, folyóhoz járás vízért, ruhákat mosni folyóparton, vízforralás fürdés előtt, gyertyagyújtogatás délután 5kor, kásaevés napi kétszer… 

2 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://malawinapjaim.blog.hu/api/trackback/id/tr172183204

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

teevee 2010.07.30. 14:29:22

:) csupa jó hír :)
géped meggyógyult? :$

ecc 2010.07.30. 18:40:19

Szia! Igen, és ezúton is köszönöm a telefonos segítséget.
Végül felvittem a kollégiumba ott volt egy tanár aki értett hozzá, de azt mondta csak este otthon lesz ideje megcsinálni. Másnap megkaptam, és nem értettem mit csinált vele, de azt mondta nem kellett cd hozzá, és nem is törölte a profilomat. Viszont... Végignézte az összes képemet és videomat, és mindent lemásolt, amit tudott. Végülis hálás vagyok, mert megjavította a gépemet, de micsoda pofátlanság már a magándolgaim között turkálni, kérdezés nélkül. Mondjuk szerencsére nincs sok takargatnivalóm a laptopomon, de akár lehetett is volna...
süti beállítások módosítása