HTML

Afrikai kalandok

Malawiban töltött napjaimról fogok itt beszámolni.

Friss topikok

  • ecc: Szia! Írj nyugodtan a martonkriszti@yahoo.de címre. Talán még Afrikából válaszolok :) (2011.01.11. 16:56) SOYA MILK PREZENTÁCIÓ
  • ecc: Megoldódott!! Az egyik csoporttársamért kijönnek autóval, úgyhogy ők fogják hazavinni a bőröndömet... (2010.12.17. 16:19) Elszaladt az idő
  • hitapu: ......de azért örölök, hogy ilyen izgalmas úton vettél részt, jól csináltátok.... (2010.11.25. 15:32) Nyaralás
  • hitapu: Szai Mityi!!! Örülök, hogy magszabadultatok a patkánytól, de azért hagy kérdezzem meg, hogy hogy f... (2010.11.20. 18:53) Ismét Amalikában
  • ecc: Köszönöm mindenkinek!!! Jól esik, hogy gondoltatok rám!! 2 hónap, és megyek haza :) Hiányoztok!! (2010.11.16. 16:10) Patkányok, gyomorrontás

Linkblog

2011.01.09. 15:58 ecc

Első kórházi élményem Afrikában

 Első kórházi élmény Afrikában

Jól kezdődik 2011.. De megnyugtatásképp mondom, én csak kísérő voltam.

Szóval hajnali 3-kor arra ébredtem, hogy Alex rosszul van. Görcsöl a hasa, hányingere van, és hasmenése. Akkor még reméltem, hogy „csak” egy gyors lefolyású gyomorrontásról van szó. De nem, Alex állapota egyre rosszabb lett, és amikor éreztem, hogy a láza is megy fel, 6 körül, akkor hívtam Cedric-et, aki felelős értünk, hogy szervezzen egy kocsit azonnal, kórházba kell vinni Alexet. Malária-szezon közepén vagyunk, Cedric is aggódott, úgyhogy afrikai viszonyokhoz képest gyorsan, 3 óra múlva ott volt az autó, ami elvitt minket a blantyre-i magánkórházba, ahova a biztosításunk szól. Regisztrációs díjtól kezdve mindenért fizettünk. (Amit aztán a project visszafizet nekünk, nekik meg a dán biztosító)

Alexet soha nem láttam még ilyen rossz bőrben, úgyhogy aggódtam rendesen. Nem úgy mint a kórházi dolgozók. Ők csak annyit mondtak: üljön le ide, várjon, mindjárt foglalkozik önnel valaki. Végre behívtak a vital signs szobába, ahol megmérték a súlyát, vérnyomását, lázát (38,5). Akkor onnan kiküldtek megint, ismét vártunk nemtom meddig, mire végre jött a doktor. Alex elmondta a tüneteket, ez alapján baktériumra gyanakodtak vagy maláriára, úgyhogy elküldték a laboratóriumba, ahol széklet és vérvizsgálatot csináltak. Persze előtte vártunk fél órát, és az eredményre is. Szerencsére nem malária volt, csak a baktérium, ahogy sejtették. Antibiotikum kúrán van 8 napig!, és adtak neki vitamint meg Panadol fájdalomcsillapítót.

A számla végül 10ezer FT fölé ugrott. Legalább tudjuk hova megy el a Dániában keresett pénzünk egy kis töredéke. Végül hazamentünk, és Alex aludt másnap reggelig szinte megszakítás nélkül.

Én kicsit fel voltam háborodva, hogy egy félájult, lázas embert hagynak órákig várakozni, nem kínáltak egy ágyat, hogy lefekhessen, vagy tolókocsit, hogy ne kelljen gyalogolnia vagy nem tom. Malawi egyik legjobb kórháza volt ez elméletileg. Mondjuk az állami kórházakhoz viszonyítani se lehet, de még én, a magyar kórházakról szerzett tapasztalataim alapján is egy kissé több törődést vártam volna el ennyi pénzért… Na de mindegy, Afrikában vagyunk, nem tudom mire számítottam.

Viszont a kórházban én is megmértem magam, és meglepődve tapasztaltam, hogy 4 kilót fogytam október óta. A saját betegségem óta. Úgyhogy pár nappal később visszatértem egyedül a kórházba, egy kivizsgálásra, ismét több mint 10 ezer ft volt a számla, amiért cserébe megmondták, hogy semmi bajom :D Úgyhogy nem tudom, mire fel a fogyás, főleg hogy csak mostanában kezdődött. Azt mondta az orvos, jót tesz majd a szervezetemnek az európai élet. De nem panaszkodom, nagyon jól megúsztam Afrikát egészségügyileg.

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://malawinapjaim.blog.hu/api/trackback/id/tr582571891

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása